Ontdek wat duurzaamheid is en ontwerp je eigen transitie doe-agenda

Wat is leren voor duurzame ontwikkeling? Hoe kan ik daar als mens, burger en professional vorm aan geven?

Docenten zijn steeds vaker bezig met het zoeken naar antwoorden op deze vragen. De cursus Spark the Future behandelt deze en andere vragen op basis van het principe van transformatief leren. ‘Leren’ als een collectief proces waar deelnemers vanuit persoonlijke betrokkenheid actief aan bijdragen.

De docenttrainers ondersteunen je bij het maken van een persoonlijke transitie doe-agenda zodat je na deze cursus concreet aan de slag kunt gaan met het verduurzamen van je team en je opleiding.

De cursus bestaat uit twee delen: Spark the Future I richt zich op visie en kennisontwikkeling. Spark the Future II gaat dieper in op de vraag hoe je vanuit visie je kennis toepast in de praktijk. Tijdens deze cursus ontwikkel je een samenhangend project voor je eigen onderwijspraktijk op basis van de Whole School-methode.

Ervaren NADO-docenten begeleiden je aan de hand van je eigen ambities, mogelijkheden en de Whole School Approach (WSA).

Doelgroep: docenten po / vo / mbo / hbo
Omvang deel 1: vier sessies van maximaal 2 uur, met verwerkingsopdrachten
Doel: eigen transitieplan maken