27 augustus 2020

Maurits Groen: ‘Leren voor duurzame ontwikkeling is essentieel voor leerlingen’

Ondernemer Maurits Groen over de betekenis van leren voor duurzame ontwikkeling in het PO, VO en MBO ‘Ik vind duurzame...
Read More
14 augustus 2020

Beleidsplan 2020-2022

Klik hier voor het hele document
Read More
21 april 2020

Enquête over deskundigheidsbevordering

De Nederlandse academie voor duurzaam onderwijs (NADO) biedt in 2020/2021 cursussen aan voor docenten en schoolleiders in het voortgezet onderwijs...
Read More
27 januari 2020

De mens gebruikte nog nooit zoveel grondstoffen

kringloop - De circulaire economie moet de milieuschade beperken en grondstoffen besparen. Maar dat lukt nog niet zo, blijkt uit...
Read More
24 januari 2020

Een pleidooi voor curriculum.nu

Foto Eddy Posthuma de Boer 1958, Amsterdam, tentoonstelling Fotomuseum Den Haag 2020 Pleidooi van Mark Boode, voorzitter Teachers for Climate,...
Read More
22 januari 2020

Leren voor duurzame ontwikkeling: hoe doe je dat?

PROEVERIJ Duurzaam Onderwijs Leren voor duurzame ontwikkeling: hoe doe je dat? Wat kunnen basis- en voortgezet onderwijs scholen (nog meer)...
Read More
14 januari 2020

De nieuwe woorden van 2020 over duurzaamheid

Grote en vaak gevoelige kwesties over duurzaamheid en natuur liggen ook dit jaar weer op tafel. Deze nieuwe woorden gaan...
Read More
18 december 2019

ECO-schools

De feiten en cijfers van 2019  05 december 2019 Bij Eco-Schools hoor je altijd veel cijfers, 68 landen, 51.000 scholen...
Read More
10 december 2019

De lerarenbond vergeet dat scholieren betekenis nodig hebben

PIETER LOSSIE, VOORZITTER LANDELIJK AKTIE KOMITEE SCHOLIEREN (LAKS) in Trouw, 10-12-19 Nu uit het zogeheten Pisa-onderzoek blijkt dat het onderwijsniveau...
Read More
9 december 2019

Minister wil vrije ruimte voor scholen

Nieuwsbericht | 09-12-2019 | Ministerie OCW Minister Slob (onderwijs) wil scholen vrije ruimte geven om het onderwijs in te vullen....
Read More